måndag 9 november 2009

Ett vanligt inlägg.

Amulett 9 karat Guld på 1.5mm Kulkedja.

Jag brukar inte ha ont i huvudet.
Men det har jag idag.

Dagen började fint, en liten lilleman som kom tassandes och kröp ner under mitt täcke en stund medans morgonljuset stretade på utanför utan att egentligen ljusa upp alltför mycket.
En gosig minut med Charlie innan jag steg upp.

Pappan och storpojkarna - äntligen hemma efter en helg hos mormor o morfar - kom upp strax efter.
Frukost till barnen.
Jag laddar inför morgonens Powerwalk med Malin och lillkusin Melker i vagn.

Kyligt ute, nästan frost i gräset.

Lång härlig promenad, har faktiskt fått grym kondition nu!
Eller - tja, powerwalking är ju inte lika jobbig som jogging...
Men vi jobbar på där också.
Det är i alla fall underbart vilket skillnaden är sedan i våras!...

Tänk vad man kan påverka sitt liv och leverne egentligen?!
Att man inte gör det emellanåt, liksom?...
Det är ju inte så svårt, i alla fall inte när man väl kommit igång, och det är ju fantastiskt skönt när man väl är här?!

Helgen har som vanligt rusat förbi.
Vi har firat både pappan, morfar och farfar.
Joggingoutfit (hehe...) Spikmattor och Belgisk Cholkad! Och restaurangbesök.

Mina barn har blivit alldeles galna i att gå på restaurang...
Jag vill heslt gå och äta Sushi - har tydligen en sådan period nu - men barnen vill ju inte det. Såklart...
Synd att det inte finns någon kombinations-restaurang här i närheten.
Pappan är ju suverän i köket, och sådan-mat-som-barnen-vill-ha-och-oxfilé-och-sån-vanlig-mat är jag ju toppen på att laga själv!...
Kanske det allra enklaste vore att köpa honom någon sorts sushi kokbok?
Finns det sådana?...

Ringde just och bokade service på vår tvättmaskin.
Är det inte typiskt att de inte fungerar då man behöver dem? Tvättmaskinerna?...
På torsdag kommer teknikern.
Då blir det en tvätthelg som kommer nu då.

Och så hinner jag städa tvättstugan innan han kommer.
När ändå ingen tvätt hänger därute...
Det är ju bra.
Välbehövligt.

Nu piper min Krups att kaffet är klart och håller på att kallna.
Kanske det som behövs? Mer espresso för huvudet.

Inga kommentarer: