tisdag 2 februari 2016

Hjärtan till Alla Hjärtans dag!

Tänk, vad vi får smida fantastiska saker! Alla silverhjärtan med kärlek förstås!
På det här silverhalsbandet ryms alla på varsitt litet silverhjärta. På baksidan har vi graverat fotavtryck. De Små silverhjärtana är 10mm, nätta och lättburna!
Små graverade silverhjärtan
 Det jag kallar för Tiffanyhjärta går att få både med den karaktäristiska bågen upptill - eller som här, med ett borrhål och silverring istället. Namnet graverat med diamantnål, och den lilla Änglasymbolen inslagen med stålstämpel och hammare. Tiffanyhjärtat är 22*24mm stort.
Silverhjärta med gravyr och symbol

Ett sött smyckesset utan gravyr eller text. Ett silverarmband med integrerat litet silverhjärta och två integrerade sötvattenpärlor. Till ett par enkla silverörhängen med sötvattenpärlor.
Armband och örhängen i silver med sötvattepärlor
 Det lilla silverhjärtat igen med diamantnålsgravyr som lämnats utan oxidering. Då är gravyren i samma färg som silvret. Förevigt.
Litet silverhjärta, förevigt
 Men vi gör ju även lite större smycken. Här är ett Stort silverhjärta, 28mm på en Pansarkedja.
Silverhjärtat har både ett fastlött guldhjärta och ett bulligt guldhjärta hängande löst inuti. Äkta 18 karat guld. Namnen instansade med stålstämplar och hammare och sedan oxiderade för att stå ut och synas lite med från silvret.
Silverhalsband stort hjärta, med äkta guldhjärtan
 Nedan är det vår enkla "Klassiska Silverbricka", 7mm bred och 3mm tjock - rakt igenom äkta silver, som alla våra smycken. Brickornas raka enkelhet, de instansade namnen passar väl alldeles utmärkt med bulliga guldhjärtan fastsatta i ringen som läderremmen löper genom..
Klassiska silverbrickor med Guldhjärtan 18k
 Så de små, små Minihjärtana som örhängen. Namnen nätt instansade med 1mm stålstämplar.
Naamnörhängen, 7mm. Minisilverhjärtan
Det var kanske många smycken på en gång - jag har varit lite slarvig med att blogga på senare tid, ochjag är hemslt ledsen för det...
Vi har varit på semester, och det har lagts enorm fokus på allt silversmide ute i silververkstaden.
Men jag lovar bli bättre, om du vill?
Vad vill du läsa om här i bloggen? Något särskilt smycke jag skall skriva om?...
Skicka gärna ett mail, info@alskadebarn.se eller kika in på hemsidan: www.alskadebarn.se - där finns kontaktformulär och jag kollar alltid ofta! - av med jämna mellanrum!

Nu skall jag göra en läsläxa med min yngste son. Hoppas jag inte slumrar till. För han läser ju så fantastiskt bra - och boken är så spännande!...

Inga kommentarer: