söndag 4 november 2007

Ljuvliga Söndag!

I familjens tecken packade vi vagnkorg och blöjväska med allehanda nödvändiga ting och drog iväg.
Ett nyrenoverat museum var dagens plan.

Solen stod som spön i backen på hösthimlen och våra andedräkter pyste vita.
Biotopia hade just slagit upp sina portar då mina busfrön stormade in. Förväntansfulla lyste deras ögon.
Pappan kom tveksamt efter.


Vi upptäckte av liv och lust de uppstoppade djuren i de vackra montrarna, och hur vi än drog runt, varv på varv fanns alltid någonting nytt att upptäcka bland den av människor skapade naturen i rummen bakom glas.

http://www.biotopia.nu/

Här vandrade jag själv som liten med min mamma och lillebror.
Flera gånger, flera varv.
Nu var det alldeles nyrenoverat, men jag tyckte mig se den smalbenta ungen med kjol, ullkappa och flätor som en gång sprang i hallarna för trettio år sedan...

Vilken underbar dag, mina älskade kids med stjärnor i blicken, lyckliga som barn skall vara över en dag i familjens famn.

Det är liksom då man är som lyckligast. Barn som förälder....

Inga kommentarer: