måndag 5 november 2007

Måndag, veckans start.

Vaknade idag med en liten en under armen.
Han sov djupt, och hans lilla bröstkorg hävde sig upp och ner jämte min.
Hans varma fötter mot min mage och hans långa ögonfransar ner mot hans kind.
Knappt så han syntes där i mörkret i vårt sovrum.
Andetagen lugna och ro i hans ansikte.

Jag låg länge och beskådade detta underbara skådespel.
Kärleken bultade i mitt bröst nästan så jag hörde det i tystnaden.

Så bryts förtrollningen av små steg ute i hallen.
Och så ett par steg till.
En viskning, en dörr öppnas och stängs.
Jag ligger tyst kvar.
Nu har lillerbrors storebröder vaknat och gått upp på toaletten.

Lillebror ligger stilla kvar tätt intill mig.
Jag drar täcket lite av mig och sticker ut mina fötter liksom för att pröva temperaturen i rummet.
Brrr....

Den lilla kropp bredvid mig alstrar så mycket go värme.
Man vill bara ligga kvar hela dagen...

Jag smyger upp försiktigt för att inte väcke det knytte som sover.
Babyröst; - Mamma?.. Liksom frågande.
Jag vänder mig om och den lille har redan ställt sig upp på alla fyra.
Jag lyfter hans gosiga kropp och håller honom tätt emot min då vi smyger upp och kikar vad storebrorsorna har för sig i badrummet.

Vi borstar fyra uppsättningar garnityr, och vi tvättar våra ansikten.

SÅ går vi ut i köket, tänder kandelabern och äter vår frukost.

Vilken underbar start på en vecka!

Inga kommentarer: