söndag 16 december 2007

18K


Sådärjas.
Nu har man provat smida och stansa på 18k Guld.
Det gör jag inte om.
Ikväll.

Phuuu...
Min Älskade Mamma, och Barnens Älskade Mormor använder bara Guldsmycken.

Det har med åren blivit varsitt örhänge i form av en ängel från tvillingarna.
(Således har hon alltså en i verja öra..;o)

De tar hon aldrig av sig.
Sedan har hon halskedjor och ringar. Med och utan stenar.
Men jag har sett hur hon kikat på mina Namnsmycken.
*hehe*

Nu i jul väntar alltså i en liten ask ett
TextSmycke - en Fyrstav 5mm i 18 karats Guld med orden:
ÄLSKADE på framsidan, MORMOR till vänster, CHARLIE bak och EMIL JOEL till höger.

Det är tungt och mycket vackert - faktiskt.

En industri-metallborr gick av i tillverkningen.
Jag var på helspänn hela tiden, och livrädd att slå i en bokstav snett!...

Men nu ligger den där i asken och glimmar.
Jag är så stolt och det skall bli mitt stora nöje att få ge henne den på julafton!

Jodå, jag gjorde ett till mig själv också.

ÄLSKADE EMIL JOEL CHARLIE såtr det på mitt, med Älskade fram.
Mina älskade, älskade ungar!!

Inga kommentarer: