fredag 21 december 2007

Posten...

Posten, posten, posten...

Vad mycket har de inte att göra i Jul?...
Det måste ju odelat vara deras största Rusch under året?...

Jag blir så ledsen då jag får ett mail, då en av mina kunder fått sin avi att hämta ut på Posten, och så har posten tappat bort hans paket?!...
Som Frun skulle få på Julafton?...
Vi har ett par dagar på oss att lösa det med Posten, och jag skall göra allt jag kan!

En annan förväntansfull make fick hem sitt paket, som hans fru skulle få.
Tvenne blänkande fingerringar med deras barns namn på.
Ovala!!
Till honom gick jag genast ut i Silververkstaden och tillverkade nya ringar. Postade samma dag, och han har nu vackra ringar att ge på Julafton i alla fall!
Tack vare att han valt rekommenderad frakt så får vi ersättnig av Posten. Då jag försett Posten med vad de behöver. Tar väl några månader för dem sedan att upphandla...

Nu är det ju "bara" två försändelser - en mycket mycket liten procentandel - som kommit på avvägar eller kommit bort, men jag blir så in i själen ledsen...

När man själv gör allt, och så failerar det på någon jag litar på som inte kan leva upp till våra förväntningar. Posten.
Märk väl att jag kastar ingen näve grus på någon person, utan på en instans som brustit i sitt antagande.

Jag känner - Inte nu!! Inte under människors glada, förväntansfulla glädje i att få ge sin älskade en fin present!
Inte nu!...

Önskar att vi finner Hans lilla Paket imorgon, att Posten bara slarvat liiiite...
*Julönskar*....

Inga kommentarer: