lördag 15 december 2007

Produktivitet...

Phuu.. Jag vet inte vart jag skall börja...

Jag är klar nu. För idag.
Jag borde sova för länge sedan... Verkligen.

Jag är trött, men väldigt lycklig.

Jag får hålla på med det jag tycker är roligt!
Jag får uppskattning för det jag gör - i överflöd, men det är lika roligt varenda gång!
Som julafton då man öppnar mailboxen!
35 nya mail.
15 är nya beställingar, fem är frågor och sedan är det alla härliga människor som hör av sig då de fått hem ett paket stämplat "Älskade Barn"....

I sina sängar sover mina Älskade barn sedan länge. De har nästan sovit sin halva natt nu.
Jag kikade in på dem innan jag satte mig vid datorn för dagens kontorsjobb.

Långa ögonfransar längs mjuka kinder.
Tung, och trygg andhämtning...
Deras kroppars värme känns så tydligt då jag håller min tvättade- men sotsvarta hand över dem.
Får inte röra...

Jag sluter mina ögon och insuper lugnet och friden i deras rum.
Jag låter min ande omfamna all kärlek i rummet. Mina lungor fylls med deras doft - nybadade härliga ungar!

Tyst smyger jag ut och drar försiktigt igen dörren bakom mig.
Inte ett ljud hörs i huset.

Jag skall bara jobba färdigt, sedan skall även jag sluta mina grusiga ögon och låta friden ta över...

Inga kommentarer: