lördag 25 oktober 2008

Dopgåva.


Vi blev bjudna på dop av deras minsta dotter.
Båda de andra döttrarnas dop har vi bevittnat.
Alla har varit i Uppsala Domkyrka. Pampigt.

Denna gången hann jag fundera i sex minuter på dopgåva, innan jag kom på att jag faktiskt själv tillverkar den perfekta doppresenten...

Det blev varsitt halssmycke till alla syskonen förstås!
I tre likadana hjärteaskar.

Jag ser verkligen fram emot en lördag i familjens, barnens tecken. Med goda vänner, att få vara lite uppklädd - inte ha jobbat i verkstaden på morgonen... - lite gott fika och min snygge make.

Härliga lördag. Hela dagen framför oss.
På eftermiddagen ska jag ut i trädgården och kratta löv igen.
Det rasar ju från träden, rätt mycket också när man bor på landet...

Jag skall njuta hela dagen! Idag är jag riktigt, riktigt lycklig.

Inga kommentarer: