lördag 4 oktober 2008

Latin eller inte?...


Jag är lite kluven till latinska "ordspråk".

Klassikerna Amor vincit omnia, Amor fati och Amor est essentia vitae är onekligen vackra att se på förstås.
Jag kan tycka att de allra enklaste orden på svenska är så oerhört målande och vackra...
Kärlek. Lycka. Tro.
Jag skall leta upp några sådana bilder, och lägga in imorgon.
Nu är det ju lördagskväll, och det vankas lite slötid i soffan.
Vi har varit med hela familjen, mormor och morfar på Öregrunds Höstmarknad.
Efter en mycket god middag, med bara fem-sex avbrott för toalett besök ( av barnen; toan låg en trappa upp, och det var tydligen väldigt roligt att gå i den där trappan...) vandrade vi hemåt till mina föräldrars hem med an kylig salt havsbris i nackarna.
Efter en rykande het kaffetår var det dags för bilfärd heöver. Åtta mil.
Tur att det finns dvd i bilen...
Jag och lilleman tog dock tillfället i akt och lutade våra huvuden....
Att småsova i en gungande bil i skymningen med en pytteliten varm hand i sin måste nog vara bland det mysigaste man kan göra?...





Inga kommentarer: