onsdag 15 oktober 2008

Sistes tur.

Imorse var det dags för trean (den siste) i barnaskaran. Trettinie grader.
Storgrabbarna blir alltså hemma fr¨ån dagis, men ändå tvungna att klä på sig för att lämna lillebror på avdelningen "Kotten".
Lillebror älskar dagis.
Då han var sjuk blev han så ledsen då han inte fick gå på dagis som "sturebruschurna."
Han pratar, min lille tvååring. Som han pratar!!!
Tydligt och välartikluerat som en fjortis.
Eller, som en tioåring, utan schludder och uttryck såsom "Öööhhh, morsaaan".

Nu har jag tvenne långskånkiga snart-sexåringar liggandes i vardagsrumssoffan kikandes på Dora utforskaren.
Passar på att smita in för att svara på några smyckesfrågor och bekräfta beställningarna som kommit in under natten och morgonen.

Snart är det lunchdags, och jag gissar att det enda - om man får i dem något - blir köttbullar. Själv är jag dödligt sugen på jordgubbskräm.
I den, av min far hemmasnickrade jordgubbs-lands-krukan ( jo, den är stoooooor) prunkar höstens vackraste blad i underbara färger.
Knallröda blad på långa stjälkar. JOrdgubbsplantorna som varje år ser oss en massa jordgubbar.
Att plocka solvarma av barnahänder för att ätas direkt.

Jordgubbskräm, var det... Nu.

Inga kommentarer: