tisdag 21 oktober 2008

Åter till vardagen. Och Hösten har anlänt, på riktigt.


VERUS DILIGO. Äkta Kärlek.
Smycket har förhoppningsvis anlänt till sin destination i Norge...

Här sitter jag och stirrar ut genom fönstret. Lunchrast på jobbet.
Petade i min salladen som blev kvar från igår.
Tog en kopp rykande latte från min fina Espressomaskinspresent. Perfekt för "en kopp", man slipper dra igång det stora maskineriet med kaffebryggaren. Och gott smakar det också!
Men efter en stund hade salladsbladen sjunkit ihop i min mage och jag försmäktade inte stå emot kanellängden min mamma haft med sig igår då hon kom... Gott med en bullskiva till kaffet ju!

Idag var det kallt ute i Silververkstaden.
Lågan från gasolbrännaren värmde föga upp rummet.
Vi skall bygga om lite till i vinter. Garaget är så himla stort och min silververksad är bara en del av ytan ju.
Få lite ordning, och slippa ha bara ett litet frostskyddselement under bänken.
Det kommer bli så fint!...

Vädret är trist. Barnen skulle göra sin tisdagsutflykt till skogen idag på dagis.
Fleecefodrade galonisar, vantar och tjockemössor på.
Liten matsäck i den lilla ryggsäcken och ett jätteglatt humör.

Sitter och ser hur hela vår stora gräsmatta framför huset är täckt av guldbruna och oranga löv.
Hade tyckt att det var vackert om solen spelade i dem.
Nu ser det bara trist ut. Borde gå ut och kratta bort dem.
Sedan.
Bara jobba färdigt först, så får barnen hjälpa (?...) mig då de kommer hem.
Då skall vi bygga lövhögar! Och hoppa i!

Inga kommentarer: