måndag 13 oktober 2008

Sjukt litet Barn.


Utanför min lillemans fönster sitter en spaljé.
På den härskar en enorm Klematis som jag tyvärr glömt namnet på, men om sommarna har den jättestora blå-lila blommor.
En lilten grön slingrig växtstjälk har den släppt tryggheten i spaljén och når precis fram till fönstret.
På änden tronar en enorm blomma.
I mitten av oktober, då våra gräsmattor alltsom oftast om mornarna täcks av frost.

Blomman liksom kikar in genom fönstret till min lille Charlie.
jag ser den varje gång jag går ut genom huset.

Hela Klematisväxten är förvisso täckt med gröna prunkade blad, men bara en blomma.
Precis utanför Charlies fönster...

Han sitter just nu här bredvid mig i min säng.
Dricker lite blåbärssaft och käkar ett Mariekex.
Sjuk idag. Feber. Trött och hängig. Kramig...
Jobbet får lov att vänta.
Idag skall jag njuta av att vara tillsammans med mitt barn.

Inga kommentarer: