söndag 7 juni 2009

Bilen





står på verkstaden.
Min hemresa blev ingalunda trevlig...

Jag fick stanna till på en verkstad för det lät så illa.
Mecken trodde att det var ett bromsbelägg som lossnat, men behövde hissa upp bilen får att kunna få det konstaterat. Vilket han såklart inte hade tid för..
Dock bedyrade han att jag visst kunde fullfölja min hemfärd utan fara på färde.

Usch.
Bilen började vibrera och lät mer illa än någonsin.
jag trodde vid ett flertal tillfällen att "Det här kommer inte att gå!!"

Vi köpte ju bilen i februari, så det bara måste ju gå på garantin!!...
Jag och bilen hackade oss fram ända till bilbutiken här i Uppsala där vi köpt den.
Såklart står mannen med lås-nyckeln i vredet, men bevekas av mina tårfyllda ögon.
Han tar bilen (och mig) på en sväng för att få med egna öron höra det förskräckliga ljudet.

Tror ni - för en sekund - att bilen låter??
NÄ!!!!!!

Den går som en klocka. hur fint som helst.

Vad har jag gjort för illa?.....

Leende ber han mig komma igen då jag hör bilen låta illa igen.
Nu kan jag själv överta ratten och åka de sista milen hem.

Bilen går hur bra som helst.
Fram till uppfarten på vårt hus.

Det "slutar" i alla fall med att jag dagen efter får med mig morfar som kan skjutsa mig hem efter att ha lämnat bilen på verkstaden. Nu får de lov att om så krävs gå igenom hela bilen även om de inte hör någonting vid körning.
För någonting är ju alldeles uppenbart fel.
Och någonting borde absolut synas efter att jag kört så långt med ett sådant "ill-ljud!!"

Bilen blev kvar över helgen.
Jag hoppas få hämta den imorogn!!
Det känns lite si och så att bara ha en bil hemma för fyra, om man är fem i familjen...

Sedan har vi ju en superviktig leverens förhoppningsvis i början på veckan, som jag absolut måste ha bilen till!

Wish me luck!!

1 kommentar:

Lotte sa...

Lycka till! ;)