fredag 12 juni 2009

Ice Cube Ardbeg Sigismund.


Det här är SIGGE.
Han är en Mellanpudel och 11 veckor gammal.
Sigge har flyttat hem till oss och är solstrålen personifierad.
Eller, Valpifierad...
En synnerligen fin och trevlig liten hund.

I skrivande stund ligger han invid mina fötter och sover tungt.
Det har varit en händelserik dag.
Vi har träffat mormor och morfars stora svart labrador retriver.
Vi har åkt till stan för att jag skulel underteckna några papper hos revisorn.
Vi har stannat på butik och handlat. (Succé!!)

Han är helt fantstiskt snäll!
Kavar runt i sitt lilla koppel som om han aldrig gjort annat. Glad, nyfiken och positiv.
Den enorma transportburen som husse köpt är så skön att sova i tycker Sigge som f.ö verkar gilla att åka bil!..

Sigge har bott hos oss några dagar nu, men jag har väntat med att "Tadaaa" här på bloggen eftersom jag ville visa honom på riktigt för några viktiga personer först.
Som jag vet håller koll här! ;o)

Barnen älskar Sigge och Sigge älskar barnen.
De kommer helt otroligt bra överens!!

Näpp, nu börjar han röra på sig och vi skall gå ut och bevattna det regnblöta gräset! ;o)

3 kommentarer:

Lotte sa...

Ja, men HERRE GUUUUUDarnes! Tå töööt!! tåtåtåtåtåtåtåååå. iiiii
Men ingen mer valp här om jag får bestämma... ;) been there, done that. Väntar fortfarande på att det ska gå över? När blir de vuxna?

Ulle sa...

Jösses så SÖÖÖÖT! Jag är sååååååå AVIS!!! Grattis till er nya familjemedlem.

Tina - alskadebarn.se sa...

*hehe*
jag vet inte riktigt hur vi lyckades så himla bra?!
Sigge är en mönstervalp!!!
Mer ett mönsterexemplar än valp i "den" meningen"
Inte "jobbig" överhuvudtaget, baaaaarrraaaaa härlig!!
Sover hela nätterna, är ljuvligt snäll, inte "olyckor inomhus", koppelvan, kommer direkt på inkallning, äter bra, tuggar inte på "grejer"...
han är så cool!! Och jättebusig och glad hela tiden!!
*Älskar*