fredag 26 juni 2009

Sommar på landet.


Klassisk Silverbricka i den vackra Ormkedjan!

Solen står som spön ner i backen!
Här på landet är det fullständigt ljuvligt!!

Jag tror barnen varit mer i vattnet idag är uppe i torra, varma luften!
Nu på kvällskvisten har temperaturen sänkts litegrann, Sigge skall snart gå ut, och jag ser fram emot lite frisk luft och en stund ute i kvällslugnet.

Pappan har åkt iväg för att dra en spader med några kompisar.
Det är faktiskt skönt att få rå om sina kids själv och husera runt i huset lite nu då de sover.

Dock har jag ett fasligt chokladsug...
Vågen visar på -22.5 kilo nu sedan januari. Skönt att den sista veckan inte sabbat något, utan till min förvåning gått "riktigt bra" i tappa-vikt-synpunkt.
Man lär sig så länge man lever.
Lära för livet, äta för att leva inte leva för att äta.
Nu käkar vi jättegott, nyttigare, mer varierat och sundare.
Härligt.

Känner mig ganska duktig faktiskt, för det rör sig inte alls om "bantning" / späkning eller nån "period".
Det handlar helt enkelt om att byta livsstil och att ta hand om sin kropp inför framtiden.
Så man orkar leva länge tillsammans med sin familj!

Nu skall jag gå och lyssna så de sussar lugnt, så skall lille Sigge och jag ut och kolla in flygfäna som vaknat till efter en slö, varm - varm dag i solen.

Inga kommentarer: