söndag 28 juni 2009

Treårstrots, Identitetstestande?...


Idbricka med tre namn fram.

Min lilleman Charlie har i dag varit på ett hiskeligt "treårshumör".
Ingenting har varit bra.
Jo, en stund då han och jag - ensamma - var in till stan för att fylla på slip-pappersförrådet.
Hans soliga humör återgick så snart vi kom hem till en tjurig trotsares.
Bada. Inte bada. Äta, inte äta det. Blåbärssaft, inte blåbärssaft. Kläder, inte de kläderna.
Äta mat, hungrig. Efter första lunchtuggan - inte hungrig.

Detta varvat med diverse vredesutbrott och tjuvnyp på både brorsor och lille Sigge.
Pappan och mamman ( jag) fick agera medlare och poliser minuterna runt.

Jo, han var en strålande glad liten kille då vi åkte runt i poolen i gummibåten också.
Och till middag förvånade han oss alla med att klämma i sin lilla kropp med mängder av grillade varmkorvar och bröd!
Glass till efterrätt, med maränger och jordgubbar. (Dreggelmorsan nöjde sig en rykande kopp java...)

Imorgon planerar vi att fara till simskolan.
De simmar ju, storgrabbarna. Men i poolen och helst på sina-egna-små-vis.
Sedan är det skönt att ha lite struktur några dagar och inte "bara-sammanflytande-lediga-hemma-dagar".
Man vill ju inte att hela semestern ( pappans...) skall flyta samman i ett jytter av dagarna-bara-rinner-iväg...

Själv har jag smitt en laddning smycken som skall iväg med posten imorgonbitti.
Inga blåsor på fingrarna, men väl några solplitor på tunn hud som exponerats flitigt nu några dagar.
Borde kanske njuta i skuggan imorgon..?..

Näpp, hög tid att äntra kojen.
Imorgon blir ännu en härlig dag. Det känner jag på mig!

Inga kommentarer: