lördag 6 juni 2009

Kombinationsmöjligheterna är många!


Budskapsamulett, Klassisk silverbricka, Turkosa pärlor och Hjärtan i länk!

Jag var ju på affärslunch ( så högtravaden det låter ;o) häromdagen.
Jag har ju inte berättat om det.
Eller, jag har inte berättat allt...

Tar vår nya, fina bil.
Trettio mil skall jag åka.
Jag ensam, min bil och härlig musik hela vägen! Ser fram emot hela dagen!

Efter tio mil hör jag något. Annat än musiken...
Vrider ner volymen.
Lyssnar.
Jodå.
Något låter.

Ingen lampa i bilen indikerar någonting. Annars lyser en lampa direkt om det skulle vara minsta fel. (Rymdskepp?...)
Vägen är rak och fin. Bilen borde gå som ett strykjärn... Vilket den i och för sig gör, men jag irriterar mig enormt på ljud-som-inte-skall-vara-där.

Jag håller stadig fart, men kan inte vrida upp volymen igen.
Något är fel.
Det liksom "klickar/dunkar/låter...
Taksfast, ju saktare jag kör ju saktare blir ljudet.
Mer om man svänger åt vänster, mindre om jag rattar till höger.

Svänger av på en rastplats.
Solen har spruckit igenom molnen med marken är våt.
Kryper runt och kollar alla fyra däck. Det kunde ju vara en sten eller nåt som sitter i ett däck?..
Ju mer jag tänker på det ju mer troligt är det.
Hittar ingen sten, eller skruv, eller metallbit...Har pillat bort några smågrus, men ingenting annat finns att se.

Sådärja. Nu är jag skitig.

Rullar iväg igen.
Lyssnar.

Ingenting.
Så bra. Då var det något litet grus.

(Två kilometer senare.)
Ljudet igen.

Skit, skit skit skit...

Högre den här gången. Det går inte längre att "ignorera".
Fortfarande ingen indikationslampa.

Ringer upp morfar-bilkunnig. Låter honoom lyssna genom mobiltelefon.
*haha - i efterhand!*
Han hör liksom inte vad det kan vara bara genom telefon...
"Åk in på en mack/verkstad".
Yeah, right. De växer på alla granar härute längs E18!...

Fortsätter. Inte långt kvar nu.
Bilen "smattrar" vidare och jag sitter både nervös (sprängs bilen snart?) och nervös för kommande lunchmöte, och nervös för "hur-skall-jag-komma-hem-och-få-hem-bilen"?...

Nåja. Jag kommer i alla fall fra, och får en härlig dag med en mycket trevlig människa - som jag numera kan kalla "samarbetsparnter".
Jag tror även han skall få ingå i mitt nätverk av personliga mentorer!

Då jag skulle hem;
Knack,knack,knack-dunkdunk-dunk. IGEN!!! Jag avskyr bilar som inte fungerar!!!!

*Fortsättning följer*

1 kommentar:

Lotte sa...

LJUD är inge bra:( Hälsa bilen från mig att man ska sköta sig! Idag ses vi kanske vid fotbollsplanen? Mammans tur att köra:)