söndag 19 april 2009

Det kan vara hon...

Efterlängtad.
Älskad.
*Ett namn*
*Två datum*

Ibland blir livet verkligen inte som man tror.
Ibland tar det vändningar min aldrig i livet kunnat föreställa sig.
Som man aldrig kunnat förutse, eller alls varit det minsta beredd på...

Jag fick ett telefonsamtal med en beställning.
Tårarna rann längs mina kinder då jag hörde mamman snyfta.
Ett minnessmycke. Ett älskat barn har gått ur tiden alldeles för tidigt.

I den ädlaste av beständiga metaller. Hårt präglat. Behandlat med kärlek och fullt av en mors innerliga och varma kärlek.
En liten dotter. Så nära hjärtat, men alldeles för långt bort.

Vi pratade länge hon och jag.
Hon berättade och jag lyssnade.
Känslor så stora att de är svåra att greppa.

Det kan vara henne du möter på stan.
Hon kan vara den som lämnar sitt barn på dagis samtidigt som du. Som är stressad och inte hejar lika glatt som dig.

Det kan vara hon som är din kund, eller din kassörska.
Världen - och du - förtjänar lite mer medmäsklighet och värme.
Att se någon med helt nya ögon, det kan göra också din dag mycket, mycket vackrare...

1 kommentar:

Lotte sa...

Men Tina, nu har jag en klump i halsen!