onsdag 22 april 2009

"Smidigt smidet smeden!"




Sa min son till mig när han kom ut i verkstaden igår!
*haha*

Det har varit lite si och så med att förstå att mamma faktiskt åker "hem" när de är kvar på dagis.
Jag har visat och förklarat att jag faktiskt jobbar hemma. Har jobbet hemma liksom.
De tycker att det är jättekul då de får följa med ut i verkstaden och upptäcka och prova.
Men det blir ju inte så mycket gjort då för mig...
Man är ju rädd om det mesta, samtidigt som jag ju har full förståelse för att de vill kolla och prova allt.
Det är nog bra att de inte är med hela tiden hemma och i verkstaden.
För igår, jösses vad myket jag hade, men vad smidigt det gick!
Jag var klar med mycket mer än jag någonsin vågat hoppas på då dagen var slut.
Skönt!
Fick alltså en helt ledig eftermiddag/kväll.
Det händer inte så ofta att jag känner mig helt ledig.

Gör det det egenligen? Känns ledigt?
Som mamma, egen företagare, fru och husägare.
Blir man te.x någonsin färdig med ett hus?...

Jag har nämnt att vårt hus är i behov av ommålning.
Det kommer vi inte att göra själv utan överlåta till proffs.
Men börjar man se efter vad som behöver göras så är det en hel del när man bor i hus...
Riva en vägg te.x!
Öppna planlösningar! Ljus och andrum!
Jag har just kommit på att vi nog är i behov av att riva en vägg.
Och fasen om vi inte skall göra det själv i sommar ändå?!...
Måla om lite inomhus också, och kanske flytta badrummet till tvättstugan, tvättstugan till pannrummet och göra en bastu?!

Vad var det mer jag svamlade om?
Känslan att vara helt ledig?...

Inga kommentarer: