tisdag 14 april 2009

Påsken!


Oj, vad snabbt Påsken for förbi!
Vilket absolut ljuvligt väder de var?!

Vet ni vad?
Mina kids kan cykla nu!...
Gräsplanen nedanför vårt hus är fullständigt tillplattat av tvenne cyklister som varv på varv på varv på varv på varv ( ni fattar...) hojjat runt på sina nya fina - stora - cyklar!

Emil har skrapat handflatan, och lämnades i dag på dagis iförd litet bandage (mest för att plåster inte sitter så bra på en dagisgrabbs handflata.)
Och Joel har dessutom tappat sin första tand!!

Shit, den här helgen har varit synnerligen händelserik!!
Smitts har det gjorts i mängder, dock helt utan skador ! ;o)

Vi testade nya E4:an ( 120!) till Tierp på annandagen och inmundigade en härlig ( stooooooooor) lunch hos min farmor.
Sedan for vi hem igen, och fram med cyklarna förstås!

Studsmattan - nu i var mans trädgård tycks det - monterade vi också ihop under helgen.
Och tvättade alla fönster och vårstädade bilarna och krattade löv (Tack mamma!) och beundrade alla spridda skurar med krokusar på hela tomten!

Jag sitter inomhus just nu (har tagit 30 minters lunch) och jobbar med en Nyhet som kommer på websidan snart.... *heheee*
Har just lagt på telefonen efter ett trevligt samtal med ett magasin som ville "höra sig för" lite. Spännande värre just nu...
*och hemlighetsfullt*

Undrar om det möjligvis finns fem minuter kvar av lunchen (jag tar med luren) så jag hinner ut och känna solen på ansiktet?..
Jo!

1 kommentar:

Lotte sa...

Asså, det går så fort. Plötsligt susar ungen fram (fortfarande lillhojen med stödhjul) från att i höstas inte riktigt klarat grusvägen...? Nästa år hojar han nog på rikt, och det är väl då skadorna börjar dyka upp. Jag, som får panik om jag ser blod på mitt barn? Cykelförbud kommer råda när Pappan inte är hemma, visst kan man göra SÅ?