fredag 3 april 2009

Silversmycken, här två olika ringar.



Solen strålade in i verkstaden idag!
Så tilld en milda grad att jag blev bländad och var tvungen att rigga upp en kartong för fönstret!! (!!??!?)

Jag har smitt så det glödde i arbetsbänken!
Pappan har haft sin första vab-dag, och det kändes mycket underligt!
Kikade fram bakom kartongen och plirade ut på pappan och 39graders Charlie utanför som angrep isen som ligger kvar på vår tomt här i skogsbrynet för att få den att smälta bort snabbare!

Att få en liten sjukling som är hemma från dagis (medicinerad med alvedon förstås) att stanna inomhus i detta ljuvliga vårväder med fåglarna kvittrande utanför husknutan är dömt att misslyckas!
Sedan lever jag i tron att frisk luft aldrig har skadat någon varesig med feber eller utan!...
Charlie ville uuuuuuut efter lunch och så blev det!

En hel trave med paket är nu på väg ut i världen - idag åkte det paket som skulle längst bort på jordklotet till Barcelona!...

Det är så lustigt, jag ahr ju aldrig sett mig själv som en geograf(iker?) med jag skickar paket till platser jag inte ens visste fanns!
Vet du te.x vart "Trängslet" ligger här i Sverige?...
Om jag ändå följt min fars råd att köpa en karta och sätta en nål i för varje paket jag skickat iväg!...
Hur hade det inte sett ut nu?!... ;o)

Imorgonbitti bär det ut igen till verkstaden, men sedan tänkte jag ta med mina båda sexåringar in på biopremiär!
Monsters VS Aliens tror jag den hette!
Mina härliga solbruna kids! Det skall bli så roligt!
Sedan är vi bjudna på två kalas på söndagen, så jag gissar att även lördagskvällen blir vikt åt silversmidet!
Nu var det ju ett uppehåll på två veckor från verkstaden och det var verkligen härligt att få husera därute igen!
Nästan så man känner lust att ta itu med den där storstädningen där snart också!
Jiiihaaaa!!

Inga kommentarer: