torsdag 18 december 2008

Stadstur.



Idag skall jag bege mig in till stan.
Inte i privata-julklapps-ärenden, utan bank-företagsärenden.
Och så skall jag träffa min Mentor!

Det skall bli skönt att komma ifrån Verkstaden lite, det har varit otroligt mycket ett tag nu!
Jättesmickrande och fantastiskt roligt!

Min man har fått lära sig polera och putsa, för - alltså - jag tror inte jag hunnit allt själv, och fortfarande kunnat stå upp på benen...
Sömnen har avsevärt förkortats nu i decembernätterna, många timmar ute i verkstaden görandes det man älskar!
Kan livet vara bättre än såhär?...

Jo, *viskar* Vi håller på att kika på en resa till våren....
Min mamma och Pappa firar 40årig bröllopsdag! Dem tar vi med till varmare breddgrader!!
Tänk att ha varit gift i 40 år?...
Jag kunde ha varit 40 år?... om jag blivit ett bröllopsresebarn...
Det blev jag inte, till deras förtret 40 år sedan.

Men jag blev ju jag, och jag undrar om det inte glimamr lite stolthet i deras ögon nu?...
Mormor kom hem ( bor ju i våningen i anslutning till huset vårt då hon jobbar nätter på sjukhuset i staden. Hem för henne ligger på Östkusten, ljuvliga hamnstad!! )
imrose, klockan 7.15 och väckte oss nästan.
Hon kröp ner i min säng där alla tre busgrabbarna låt och bara gosade!
Härligt att se sina kids med mormor!...

Nä, är klockan redan sååå mycket?!
Nu måste jag rusa. Lunch hinns inte, får bli en macka i bilen!
*Swwooiisch*

Inga kommentarer: