tisdag 30 december 2008

Jullov. Och fortfarande samma blogg i ny pyamas...


Min Älskade Lilleman i min gamla ( japp, nästan lika gammal som jag själv ) tunika.
Om halsen bär han stolt en Klassisk Silverbricka i en 60cm lång Kulkedja.

Min blog har fått sig en uppfräschning. Fastnade denna gång för det simpla.
Lillemannen sitter vid mina fötter och använder kontorsstolens ben som parkeringshus.
Mina stora grabbar sitter och kollar in tv:n.

Pappan åkte till jobbet vid 01.38 inatt. (Igår kväll?!)
Idag borde vi åka in och handla, men jag vet inte om jag vågar - eller vill - bryta jullovsförtrollningen och ta alla tre kidsen till Coop för veckohandling...

Tror nog jag passar på då pappan kommit hem och tar bara med en eller två tomteniss-medhjälpare istället för tre...

Det är nog allt synd om pappan som missar dessa ljuliga Jullovsmornar med frukost i skenet av stearinljusen i kandelabern, och våra mysiga förmiddagar i pyamas...
Hoppas han får Jullov snart. Ordentligt alltså...

Inga kommentarer: