måndag 1 december 2008

Helgens smycken, på väg ut i vida världen!


KOlla!!
När man sitter och väger alla paket man packad för att få rätt porto, ser man att det blivit en ansenlig hög.
Egot i mig hämtar kameran, och förevigar...

Så man har en regnig dag...

Helgen har varit full av smide, silver och guld. Inte ett enda mässingssmycke, faktiskt.
Strök med fingrarna över den kalla plåten, och funderade på om jag skulle ta mig tid att göra det där smycket jag tänkt åt mig själv någon gång...
Och så vill jag ju ha tre smala silverringar på min vänsterhand, en för varje barn jag har.

Det får bli sedan.
Kan ju vara bra att få längta lite, se det som " leverenstid", för just nu finns faktiskt ingen tid till annat än att beta av beställningslistan.

Åhh, jag får så många inlägg i gästboken, har inte hunnit lägga ut dem ännu.
Sitter ibland och bläddrar igenom dem, och där finner man styrka och kraft att smida vidare då man är trött.
Tack snälla alla - som skriver en rad till mig!

Kommer ni ihåg hur man väntade ivrigt vid postlådan då man var liten. På brev från brevkompisar?...
Lika kul är det ju att få mail idag!

Nu har mitt kaffe snart tagit slut, och jag måste ut i silververkstaden.
Ikväll har jag ett möte med min Mentor.
Det ser jag verkligen fram emot!!
Skall försöka hinna klart dagens beställningar så jag " slipper" gå ut i verkstaden då jag kommer hem sent ikväll.
Tänk om alla finge vara så glada som jag då det bär av till jobbet?.. Mannen började muttra redan igårkväll...

Men snart är det Jul!...

Inga kommentarer: