söndag 30 november 2008

18 karat Guldhjärta & Kedja!


Äntligen hade jag en stund över så jag hann lägga upp den hett efterlängtade nyheten på min websida!!
Hjärtat är 19mm stort, och numera finns även äkta 18k Guldkedja till guldsmyckena!
Kedjan kallas Fyrkantskedja, eller Venecialänk.
Jag har köpt ett litet lager i 45cm längd.

Igår var vi bjudna på middag-kombinerad-pyselkväll hos goda vänner.
Det var jätteroligt att klippa, tova, tråckla och måla.
Jag lyckades bränna mig rejält på lim-pistolen och "tappade humöret" i form av strid / ljudlig ström allehanda svordomar som genast bannades av barnen som satt med runt bordet.
Moget, Mamman!...

Att mina smedsfingrar dessutom skulle vara de enda som brände sig är ju lite klumpigt.
Jag hanterar ju synnerligen heta legeringar och gaslågor varenda dag.
Men, tydligen, en liten Limpistol kan bringa de största på fall.
Skämt åsido. Man trodde ändå att mina tassar skulle vara mer härdade mot hetta än vad de var tydligen. Eller om jag "bara" var övermäkta klumpig bara. Men hett lim, är VAAAAAARRRRRMT!...

Det blev dock en blandad samlig pysselgrejer vi fick med oss hem.
Och magarna våra. HUA!! Stopp-proppmätta!!!
Maten var himmelsk;
Fläskfile i gjutjärnsgryta med sås kryddad med grönpeppar.
Till denna Tagliatelle BandPasta och en härlig sallad-påallt-annat-än-sallad.
Mannen i familjen är salladsproffs. Salladerna ser mer ut som stajlade växtgrupper med de mest fantastiska färgskalor man kan uppbringa.
Toppat med några droppar ditten och några droppar datten samt kryddning i samspel.

Efter detta, så man var redan mer än lovligt mätt; Hemgjord vaniljglass utan minsta tillstymmelse till iskristaller. Strösslad med bakade kaksmulor och Hallon-Jordgubbskompott.
Alltså, jag bara... dööör....

Tack käraste vänner för en fantastisk lördageftermiddag och kväll!!!

Inga kommentarer: