måndag 17 november 2008

Bokföringsbryderier och Kärlek till en Far.


Sitter - just klar för dagen i Silververkstaden.
Nu återstår efterarbeten som jag tänkt göra klart då barnen gått till sängs.

Spenderade en hel förmiddag framför datorn ( hör inte till vanligheterna, speciellt inte på måndagar! ) med det nya bokföringsprogrammet.

Påminn mig att aldrig, aldrig byta företagsform eller bokföringsprogram under högtrycksperioder!!...

Slutade förmiddagenmed att jag faktiskt ringde till en kompis (ekonomiproffs!) och bölade i telefonluren...
Som tur var var hon på höstsolspromenad på lunchen och talade lugnande och förstående i mitt öra.
Jag tror hon hade rätt. Man skall nog göra det man är bra på, och kanske till och med köpa in hjälp med det man klarar/hinner/intresserar sig mindre för!...

I alla fall lovade denna underbara förebilds-mamma att hon skulle ta med barnen och komma förbi och kika på det med mig.

Jag pallrade mig ut i verkstaden istället - glömde äta lunch faktiskt - och smidde ihop hela dagens betalda beställningar!
Nu är jag lycklig igen!

Bilder skall ordnas, men inte förrän jag släppt in mina härliga ungar som jag ser nu utanför på parkeringen med pappan som varit och hämtat!...

Inga kommentarer: