lördag 29 november 2008

Fredagkväll, med praktikant i silververkstaden...



Stod med fem amuletter färdiga, bara poleringen kvar.
Då kommmer mannen ut i verktstan.
Rustad i fleece och förkläde, så söt sååå.
"Vill du ha hjälp?"

Klart jag ville! Men mest för sällskapet!
Det var jättetrevligt, även om vi inte pratade så himla mycket eftersom koncentrationen krävs på topp.
Han slipade, filade och polerade för glatta livet.
Vi hann massor!!
Så skönt, och så bra, eftersom det verkligen är silverrusch just nu.
Och Guld och Mässingsrusch!...

Nu i morse då det var ungefär hundra bilder att ta, så självklart orkade inte kamerabatteriet.....
Är det inte mäkta typiskt, att det alltid tar slut då man behöver det?...

Well.
Hann en mysig frukost med lilleman - som gärna bet stora bitar av min macka trots att han redan ätit med storebrorsornaoch pappan medan jag var ute i verkstaden.
Han är så underbar min lilla unge!
Iklädd - något för stor och pösig - en grön velourpyamas med "draktaggar" på ryggen.
Iskalla små fötter - våga-vägra-strumpor som han gärna värmer mot mitt lår.
Pratar som en hel karl ( eller kvinna?! ;o) fast han bara är två år gammal.
Jag menar, han är fullt kapabel att föra en synnerligen väl igenomtänkt och vuxen konversation.
Min lille lustige Charlie!...
I morse förklarade han varför han äter frukost vid köksbordet och inte ammar längre.
En lång utläggning. *skrattar*

Mjölken är slut i mamma. Man kan inte fylla på, för dom går inte å öppna. Man får öppna kylskåpet istället, och ta mjölken. Den kommer från kossorna. dom har mycket mjölk. Jag kan inte ta mjölken från kossorna.
Det har ju bonden gjort redan, och hällt i den i sånna dära paket.

Han är två år.
Jag har då inte hört på maken.
Tänk om han blir ett sådant där snille?...
Eller så är det så att alla tvååringar är såhär smarta, bara att en del inte kan uttala allting ännu.

Well, Härlig är han i alla fall. I sin gröna velourpyamas!

I alla fall så fick jag mig ett glas vin igår, när vi kom in från verkstaden vid 23.00. Min rygg orkade inte mer då, så jag la mig på soffan.
Ett glas rosé som ett minne av sommaren.
sedan kröp jag isäng efter en välbehövlig - och förtjänt - dusch.
Tror minsann jag somnade innan huvudet nådde kudden...

Inga kommentarer: