tisdag 6 januari 2009

Förberedelser inför den stora sexårsdagen imorgon!!


Nyhet - Förhandstitt!!- Kommer snart!!
Nytt Typsnitt!!
Typsnitt "Charlie". I min webshop:
Älskade Barn AB. Namnsmycken.

Imorgon är det den stora dagen!
Mina Tvillingpojkar fyller 6år!!

Förberedelser hela dagen. Köpt paket, jättestora!!... ;o)
Var nyss in till stan och hämtade deras favorittårta.
Öppnar bildörren. Ut ramlar tårtkartongen. Upp och ner.....

Well well.
Jag skall kika in i kartongen sen då barnen lagt sig för att beskåda moset.
Behövs det, tar jag barnen (dagis stängt för planeringsdag) och åker in och köper en ny tårta imorgon.
Inte hela världen ju.

Idag har vi åkt skridskor. Igen.
Varje dag nu en tid, det är ett mycket skönt sätt att röra på sig, och man saknar inte Inlinesen-sommartid lika mycket nu.

Ikväll skall några presenter slås in, Oxfilén läggas i marinad - familjemiddag på kvällen med både farmor, farfar, mormor och morfar.
Kanske kommer morbror och moster också?!

Sådär, nu skall mina älskade barn få ta ett bad.
Vill vakna med dem alla i min säng imrogonbitti, seeeent och då skall de lukta sådär gott som bara nybadade ungar kan!!

Ikväll skall jag bara sitta och minnas hur det var den där dagen, för snart sex år sedan...

2 kommentarer:

Lotte sa...

Herregud, Tina, det känns JÄTTELÄNGE sen du satt i (lutade dig mot?) syrrans soffa på Jenny Lind i G-sunda?? Är du säker på att de bara är 6 år? ;)
Mina förberedelser har inte börjat, jag har ju på mig till den sista. Och jag är ledig dessutom, och det är en lördag, alltså, kan 2009 BLI bättre? Inget strul, inga byten, inget "vi firar helgen efter/ före"...Banne mig om jag inte skulle ta och bjuda folket på middag jag med!

Tina - alskadebarn.se sa...

JÖSSES!!!! Är det SEX ÅR SEN!?!!!
*s*
Javisstja, jag kommer ihåg att jag inte kunde sätta mig ner i den soffan, då hade jag aldrig kommit upp!!
Min mage var rätt ... stor..?..

Låter fantastiskt med ett så bra år, 2009, jag hänger på!!!
Mitt 2008 var ju... STOOORT... och LÅåångt, och SNABBT!!..
Shit, vilket år det har varit!!

Jag sätter siktet på ett minst lika bra 2009.
Jag har ju en superchef!
Drivande när det behövs, upplyftande - jag får ju så mycket ansvar ;o) men en alltigenom riktig slavdrivare emellanåt med hiskeligt hög moral.
man få jobba nätterna igenom, om man inte vill jobba dag.

Jag skall bjuda henne på en riktig Viktväktarmiddag, så får vi se vad jag kan göra med detta året.

Klart du också skall bjussa på middag till kalaset!