måndag 5 januari 2009

Älskade mamma!



Älskade mor, Älskade Mormor och Älskade Svärmor!!
Idag är det din dag!! Födelsedagen / Årsdagen - kalla det vad du vill.
I dag för några år sedan kom du till jorden!
Född i en stor-lantbrukarefamilj.

En i skaran av syskon, varken först eller sist.
Många historier har du berättat om din uppväxt. Både goda och ... lustiga.
Kärleksfull mellansyster blir mamma. Till mig och lillebrorsan.
Nu är du mormor, och snart, alldeles snart skall du även bli farmor.

Jag hoppas så innerligt att du ser tillbaka på ditt liv emellanåt, och känner stolhtet och glädje över allt du lyckats åstadkomma!!
Alla dina goda sidor som du så gärna delar med dig!
Hade de inte tyckt så fantastiskt bra om dig på jobbet, och hade du inte älskat ditt nattjobb på Akademiska Sjukhuset så hade jag aldrig tillåtit dig att gå dit istället för att jobba med mig.

Dina barnbarn älskar dig så högt!
De skulle nog gärna vilja att du sov kvar här istället för att åka till jobbet vid deras läggdags...
Jag vet nog att du aldrig skulle få sova själv - med morfar - uppe i er våning i vårt hus! ;o)
Tre små grabbarna skulle hålla stenkoll på vems tur det var att få ligga i din famn!!

Mina Varmaste av Kramar, Kära Mamma!!
Gratulerar på dig Födelsedag!!
Må Solen alltid skina över dig och de dina!!
Jag Älskar dig mest i hela världen.
(Och mina barn och Pappa och alla andra!)
// Din dotter, Tina.

1 kommentar:

BARNSHOPPINGBLOGGEN sa...

Hittade hit via Bloggtoppen.se!
Hälsar dig välkommen till barnshoppingbloggen. Det senaste; intervju med Hannah Graaf!