tisdag 13 januari 2009

Vart tog vintern vägen?...


Efter morgonens silvertillverkning åkte jag iväg till Postens företagscenter för att skicka alla paketen.
Vägarna var skitigare än någonsin, spolarvätskan gick åt som smör i solsken.

Hela luften kändes smutsigare.
Usch. Jag saknar snön!!
Jag vill åka skridskor med kidsen varje dag efter dagis.
Jag vill ute mdd skidorna!

Letade i varenda affär i länet - kändes det som - efter ett fleecefodrat galontäll till min störste kille.
Joel kan ha sitt fortfarande, men Emil har brakat iväg på längden.
Hittade ett till slut. Men jösses, vad många affärer som har slut...

Det blev fodrade stövlar också till alla tre barnen. Likaså Galonvantar.
Vill inte att deras små händer och större fötter skall vara blöta!...

Är på väg ut i silververkstaden igen. Så fort barnen somnat.
På med babywatchen, ( mitt bästa köp!!) och så ut. På med musiken och så smida!

Nejdå, jag lämnar inga barn inne själva. (!!??!!)
Pappan ligger på soffan med fjärren i handen och drar timmerstockar... ;o)

Inga kommentarer: