söndag 11 januari 2009

Kalas och nattgäster.


Fredagkvällens-mecka-ihop-en-bild-i-photoshop.


Klockan elva igår stod jag med blå grädde och smetade ut över tårtan.
De första kalasgästerna ringde på dörren.

Vi hade ett härligt barnkalas med massor av barn och föräldrar.
Grillkorv, Joels hemlagade - med mormor - Apelsinsaft och Tårta förstås.

Sedan stannade en familj kvar och vi var ute och åkte de nya pulk-tefaten i backen hela eftermiddagen. Friska och rosiga om kinderna återvände vi in för att ordna med middagen.

Fantastiskt god Oxfilé och klyftpotatis med en rejäl sallad.
Goda vänner, kompisar till barnen, skålar med godis och lite bågar.

Härliga, härliga lördag!

Barnen somnade utan bök vid 19.30 tiden.
Sedan satt vi, fyra vänner och drog en spader och småsnackade ända fram till 01.30.
Jösses, att man inte gör så oftare?! Bjuder över några vänner och har en heldag/helg?!
Det var det trevligaste på länge.
Om än att man faktiskt är lite trött idag...

Det har dock blivit skidåkning och pulkaåkande.
Och en jättegod lunch tillsammans innan våra vänner vände kosan hemåt.

Nu spelas det litet tvspel, och jag är inne och betar av alla beställningar som kommit in under lördagen och söndagen.

Ikväll skall jag ut och testa en nyhet i verkstaden - kan inte hålla mig!!! - men det blir att krypa isäng tidigt.
Viktigt och spännande möte imorgon på förmiddagen, och det är en hel del som skall hinnas med innan dess.

Nu kallar min härliga familj på mig.
Inte för att de ropar, men min kärlek till dem vill absolut vara med och utmana dem i Buzz. Jag hör deras pärlande skratt och vill inte missa deras glada ansikten för allt i världen just nu!!

Inga kommentarer: