fredag 2 januari 2009

Back in business.


Idag verkar det vara åter till det "normala" jobbmässigt.
Eftersom barnaögona är lediga från dagis och stress, så tog vi förmiddagen lugn, och åkte sedan och hälsade på min bästa vän, och hennes ungar.
Min guddotter -stora damen nu- Josefine, och jämngamla med mina äldsta, Simon.
En härlig - ISKALL -10' !!! dag med skridskor och hett kaffe med nybakta lussebullar.

Vi kom inte hem förrän 17.00, och då gjorde vi en snabb middag och sedan bar det ut i Silververkstaden för mamman. Pappans tur att umgås med de tre härliga grabbarna!
Barnen kom - så länge de var vakna - ut med jämna mellanrum och hälsade på.

Nattningarna är så mysiga... Mina underbara, vackra och snälla barn!
Ni är det bästa som finns.

Nu är jag inne en sväng och fyller på vätskereserverna och tvättar bort polerpasta från händerna.
Måste ut och göra klart de sista juvelerna så att jag kan åkta in direkt på morgonen för att posta iväg till alla förväntansfulla!
Jag brukar ta med en av storgrabbarna. Det är så mysigt att "bara ha en" för en liten stund. Blir ett annat snack på något sätt.
Vi brukar gå och småhandla något litet, eller hitta på något annat någon timme innan vi far hem till pappan och de andra två.

Näpp. Här var det för trevligt att sitta märker jag.
Måste ut igen. Bara lite kvar nu!
Kämpa på!! Tjolahopp!

1 kommentar:

Lotte sa...

GO FORSÄTTNING dårå! ;) på nya åre.
(min nya grej, skriva talspråk, det ser inte klokt ut, jag fortsätter inte) Hoppas ni har det bra därborta bakom träden och sågen!