onsdag 27 maj 2009

Dåligt mammasamvete säljes, till lägstbjudande...

Imorse fick jag mig en rejäl utskällning.
Väskorna jag packade - med träningskläder - igår hade ju saknat matsäck!!!
Mina barn var upprivna och med hundögon talade de om för mig att de minsann inte haft någonting att äta med sig då gruppen farit på utflykt till gympasalen inne i stan!

Ehh?...
Jag hade ju packat det jag förstått skulle med?... Shorts och t-shirt?...

Då vi kom fram till dagis imorse gick jag in och lusläste tavlan där information uppdateras till synes sporadiskt.
Jodå, det stod en liten notis om att det visst skulle varit med matsäck, och dryck.
SKIIIIIIIIIIIIIIT!!!

Det hade alltså den här mamman missat!!!!

Att jag hade skickat med en stor ICA pappkasse full av Bullar, kanelsnäckor och Wienerlängder var förstås inget plåster på såren, för de bullarna skulle ju delas upp bland alla barnen och fröknarna.

Skit, skit, skit skit skit skiiiiiiiiit!!!!

Jag är mina barns världs sämsta mamma.
Skäms som en hund som varit olydig.

Tårarna brände bakom mina ögonlock då jag körde hem till arbetet...
En stor sten ligger på mitt hjärta och jag önskar jag kunde haft det ogjort...

Inga kommentarer: