onsdag 6 maj 2009

Vårblommor och vårkänslor!


Äkthetsstämpel och mitt Sigill.
Äkthetsstämplarna ser ju likadana ut, men sigillet har min farmor UllaBritt ritat!

På vår tomt har vi en liten backe och den står full i blom av Gullvivor just nu!
Krokusarna är överblommade, men nu har även Påskliljorna börjat spira!
Har en klase som jag ser precis utanför kontorsfönstret som är ljusare gula med mörkade orange "innanknopp". Så fina!
Syrenhäcken nere mot vägen stretar uppåt och är översållade med - redan - gröna blad och massor av knoppar!
Äppelträdet har stora grönvita musöron och Plommonträdet står i full blom!
I Rabatten samsas tulpaner och pärlhyacinter!
Solen lyser med sin frånvaro här idag, men att det är vår går ialla fall inte att missa!

Idag bär det av tidigare från dagis och in till Tandläkaren med de två stora barnen.
Lilleman får vara en stund hos farmor, det tycker han är jättekul och han längtar så!
Vår tandläkare är verkligen helt suverän. han har bokat tid till mig och barnen samtidigt.
Jag gillar verkligen inte tandläkare, men Kjell, han är bra...

Hoppas på sol i helgen.
Träd på tomten skall tas ner.
Altan skall byggas. Och vår altan är stooooooor så det lär ta sin lilla tid.
Får se när vi sätter igång. Skall bli synnerligen skönt då det är klart.
Målarfirman kunde inte sätta igång med målningen av fasaden förrän i augusti och det känns ju lite sisådär.
Jag är en sån där som vill ha saker gjorda på en gång!

Snart kommer lantbrevbärarbilen och alla gårdagens paket skall postas.
Han skulle visst ha med ett paket till mig också! Jättekul!!

Nu skall jag bara "göra klart" sedan blir det onsdagseftermiddag med allt vad det nu innebär.

Inga kommentarer: