fredag 1 maj 2009

Personliga Armband.



Soliga fredag. Lediga fredag...
Emil fick feber igårkväll.
Vaknade på morgonen med 39.5, lille stackaren...
Han har i alla fall petat i sig tre köttbullar, en klick mos och en glasstrut.
Tvspel, pappa hemma och ledig, så han tykcer det känns ok i alla fall.

Solen står som spön i backen, och det lilla regn som föll har gjort susen för grönskan ute.

Vi har tvättat flera maskiner redan, och har - faktiskt äntligen!! - rensat ur och städat iordning vitrinskåpet min farmors far tillverkat för hand.
Nöjd med dagen. Och det är halva kvar!
Mat finns kvar i överflöd efter grillmiddagen igår med goda vänner, så det behöver vi inte tänka på heller.
Allt serverat ger oss tid för annat - och varandra.

Nu hör jag supermario köra för full rulle i vardagsrummet.
Joel, Charlie och pappan har racetävlig.
Emil ligger i min säng. Jag tror jag går och gör honom sällskap en stund.
Sen går vi ut ett tag och luftar oss. Kanske tar vi eftermiddagsfikat i solen?...

Inga kommentarer: