torsdag 7 maj 2009

Störtskurar!


Morgonens smide.
Idag kom ett paket på posten till mig med!
Nu skall här ut och prototypas i verkstaden snart!

Igår var jag och storkillarna in tills tan till tandläkaren.
Idel beröm för fina garnityr kändes som ljuv musik i en mammas öron.

Då vi skulle gå till bilen parkerad en bit bort formligen öppnade sig himlen.
Vi skuttade med liv och lust över, under och genom pölar och vattensprut från de höga hustaken.
Barnen hade jättekul...
Då vi kom hem med drypande jeans - tack för att vi valde de regntäta vindkjackorna i alla fall!!! - sattes barnen i karet och mamman vred ur byxor, strumpor och skor så litrarna flödade...

Sedan kom pappan och lilleman hem.
God tonfisk-tomatsås till fullkornspasta och en hink kokt broccoli gjorde susen i hungriga magar.
Gårdagen gick således helt utan missöden och helt enligt planerna. Om man bortser från regnet.
Fast det var ganska kul när man ser tillbaka på det.
Och hiskeligt lokalt må jag säga förressten!! Vi körde några kilometer från stadskärnan i Uppsala och sedan var vägarna helt torra!!..

Inatt satt jag med bokföringenoch gjorde momsrapporteringarna.
Alltså.
Jag har så mycket att göra på jobbet, så jag skulle kunna anställa.
Tänk nu, tjejen. Vore det inte bra mycket smartare att köpa in en tjänst så bokföringen sköter sig själv?...
*funderar*

Näpp. Nu skall jag ut och jobba lite till.
Musik på. Skitiga-verkstadsfleecen på.
Jobba.

Inga kommentarer: