torsdag 14 maj 2009

Rings & Things.


8mm bred och 3mm breda, alla i 2mm tjockt gods.
På dessa tjocka ringar kan man även få text på kanten!

Man kan skriva en hel historia om man vill.

Bland de första ringar jag smidde var en till mig själv som jag skrev på i "flera våningar" alltså flera varv runt hela ringen.
Verkar inte bättre än att både ring och bild har kommit på avvägar desvärre.
Men i alla fall, på den stod det mycket!
Ordspråk och sådant som jag tycker är viktigt och försöker leva efter!

Till mina föräldrar som firade sin 40åriga bröllopdag smidde jag följande:
Pappas ring 6mm bred, 2mm tjock.
STEFAN & HILDEGUN EST 1969 04 06 ovanpå.
På kanten: SÅ LÅT DE SISTA LJUVA ÅREN BLI DE BÄSTA I VÅRT LIV. DEN LYCKA SOM VI KÄNNER LÅT DEN STANNA LIVET UT.
(Efter en text min pappa skrev till min mamma för flera år sedan. Ni kanske har hört den? Med Lasse Stefanz?...)

Mammas ringar: 3mm breda, 1mm tjocka.
STEFAN & HILDEGUN EST 1969 04 06 ovanpå.
Sedan den andra ringen med texten ovanpå, runtom hela.

(Lovar att jag skall försöka få dem på bild, men jag fick dem faktiskt färdigsmidda och putsade bara någon timme innan själva överlämnandet, så jag hann inte *bannar mig själv* inte få dem på bild!...)

Solen sänker sig över trädtopparna.
Idag har vi hämtat hem ( köpt...) alla bräder till vår altan. Den blev en ansenlig hög. Som barnen tyckte det var jättekul att klättra på!!...

Sedan var mormor och morfar ute och lekte med barnen medans jag lagade mat.
Hamburgare the classical way!...
Men med hemmagjorda klyftpotatisar the light way och en maaaaaassa sallad och grönsaker!
Vägningen idag gick sådär. 0.7 kilo minus visade vågen på en vecka.
Ok. Eller, det är väl ganska bra. Men det gick fortare förut...
Måste lägga till joggingrundor nu snart.
Ljust både mornar och kvällar. Slut på ursäkterna. Punkt.

Inga kommentarer: