lördag 2 maj 2009

Någons första Morsdag.


Jag kunde ju inte hålla mig häromdagen, utan for och sniffade på min lillebrorsbarn.
Mamman och bebin satt och ammade och vi pratade lite silversmycken.
Morsdag kom på tal, och hon skrattade till efter min brors kommentar;
-Malin, det blir ju din första!
Jag såg i hennes ögon att det faktiskt inte gick in riktigt... Jo, hon är ju mamma nu...
Det blir hennes allra första morsdag nu den trettioförsta maj.

Mina egna minnen och min första bebistid känns högst nära.
Emil och Joel. Mina första små bebisar...
Jag hämtade ner albumet med ungefär fyra miljoner bilder av de små avgudade barnen.
Så fort tiden går.
Jag känner hur den rinner mellan mina fingrar, omöjlig att stoppa.
Dock hoppas jag och önskar ur djupet av mitt hjärta att jag alltid kommer att ta mig tiden att både se och finna guldkornen och behålla dem i mitt hjärta...

Inga kommentarer: