måndag 4 maj 2009

Leker med färg och tankar.


Tog bort färgen helt då jag testade litegrann. *gillar*

Imorse då jag skjutsade barnen till dagis regnade det!
Härligt för grönskan, kul för kidsen och...sådär för en annan.
Jag som tänkte försöka planera in en promenad på lunchen fick nu istället en ypperlig ursäkt. *skit*
Satt istället med en rykande kopp java framför datorn md bilden ovan som resultat.
För man kan inte ta för långa lunchpauser.

Det är ett tillstånd att vara mamma-företagare-fru-husägare-med-mera!
Ett helt företag alltihop!

Sitter jag framför datorn och jobbar tycker en bit av mig att jag borde passa på att sitta framför tv:n med mannen en stund åtminstone.
Om jag någon gång hamnar "bara framför Tvn" känner jag hur det kryper i kroppen, och jag vill bara passa på att slänga i en tvättmaskin och kolla mailen på vägen förbi kontoret.
Kanske borde jag gå och lägga mig? Eller göra klart den där beställningen ute i silververkstaden jag inte hann med?
Eller borde jag lägga mig på spikmattan en stund för att slappna av lite?
Unna mig en ansiktsmask?
Göra en skalenlig skiss på det där nya smycket?
Barnen sover, så det är bara jag och mannen uppe.
Jag kan göra vad jag vill...
Mannen är förressten inte uppe längre, hans snusningar från vardagsrummet hörs ända hit - till andra änden av huset nästan.

Är det stress?
Eller är det en mänsklig förvirring där obestämbarheten och veligheten tar överhanden?
Är det entreprenörskap att inte kunna släppa tankarna på den egna arbetssituationen och projekten i det egna företaget?...
Tilltro till sig själv som människa? Övertro?
Jag vet inte.
Än så länge känns det rätt och det är roligt också.
Med planerna för framtiden.
Husrenovering, bygga om lite, måla fasaden och riva en vägg.
Flytta tvättstugan och byta det vinkelformade badkaret mot en duschkabin.
Nytt badkar och badrumsinredning till tvättstugan som får ny plats i förrådet.
Som tömts på grejer och sannerligen inte skall fyllas igen.
Med annat än en bastu...

Pirrar i mig då jag med största spänning ser fram emot att få den äran att lansera en jättenyhet inom kort i företaget Älskade Barn AB också...
Spännande...

Inga kommentarer: