fredag 24 juli 2009

40årsfest i morgondag.


Små Silverhjärtan med 1mm bokstäver på 2.5mm Ärtkedja.

Mannen min har just fyllt de jämna fyrtio.
Idag kom han på vad han önskade sig.
Någon sorts "dubbelhängmatta"... Undrar vart man hittar en sådan, och om man kan smuggla in den i ett paket om jag hinner åka iväg imorgonbitti för att införskaffa en.
Själv har jag aldrig sett någon..

Vi håller på att förbereda inför festen som går av stapeln imorgon. Har handlat idag.
Två gånger eftersom vi missade en del första gången då vi hade alla barnen med i affären...
Ringde till slut en kompis och bad honom svänga förbi affären eftersom smöret nästan tog slut till barnens mackor på kvällen.
Smör, det hade vi också missat, igen...

Första gången vi behövde åka in igen gjorde ingenting eftersom dagens paket också behövde åkas in med till Postens företagscenter innan 18.00.
Men smöret, - en tredje gång ända in till stan?.. Då ledsnade jag..
Tur att man har hjälpsamma vänner.
Vad blir väl nygräddat vitlöksbröd utan smör?... Gott kanske..

Samspråkade lite med tjejen i postkassan som berättade om sina arbetslivsdrömmar.
Flygvärdinna. Få vara lite tjusig och jobba i snygg uniform.
Hennes dröm, inte min. Jag är flygrädd, och uniform har jag jobbat i så det räcker.
Tacka vet jag ta på smedskläderna och bege sig ut i ensamheten i silververkstade och skapa!
Eller sitta och besvara alla beställningar och frågor som ramlar in på mailen!
Eller läsa alla underbara. Inspirerade tackmail?!
DET kallar jag arbetslivskvalitet!!

Mina ord till tjejen - som desstuom verkade klippt och skuren för den önskade rollen - var att följa sina drömmar. Det brukar ju bli bra vilken stig man än väljer att följa i livet.
Själv lever jag min egen dröm och älskar varje sekund av den!

1 kommentar:

Lotte sa...

Du får gratta den gamle mannen;) JAG har ju ett år kvar... Rena flicksnärtan.