torsdag 23 juli 2009

Ett gyllene tillfälle..


Fyrstav, 18 karat Guld på Veneciakedja också den 18 karat.

Idag var ett gyllene tillfälle att ta bilen - visa upp logotypen längs E4:an till min farmor som fyllde 84år.
Barnen och barnens farmor och farfar stuvads in i vår Chrysler tillsammans med pappan och Sigge.
Jag körde. Förstås...;o)
Vi hade en härlig dag på min farmors sommarställe i Strömsbergsbruk.
Tog en långpromenad och kikade på det gamla vackra bruket. Lekte i en lekpark, åkte sparkcyklar och körde trehjulingsrally med Charlie.
Sigge övade sig på att gå på promenad i koppel.

Solen kikade fram emellanåt och spred värme över barnens snigeljakt.
En halv hink med trädgårdssnäckor blev det till min farmor UllaBritts stora glädje.
Den tippade vi i ett dike en bra bit därifrån.
Barnens farfar Roland berättade att då han var liten hade han minsann skrivit sitt namn och numrerat sniglarna för att se hur många som kom tillbaks.
Barn finner nöje i det mesta.
Och finns där inget nöje, så hittar de på ett.

Vi hade ju tagit md en liten födelsedagspresent till Morna, som förvånat konstaterade att "födelsedagspresent" hade hon ju redan fått.
De örhängen som jag stansade med "STARK & SNYGG" på det andra "VIS & ÄLSKAD".

Ähh. Det var ju bara en "sommarpresent"! Jag tycker man skall finna de gyllene tillfällena att glädja folk "bara sådär ändå" också!!
Inte bara för att någon råkar ha årsdag / fylla år?!
Det finns gott om gyllene tillfällen att göra någon glad!...

Inga kommentarer: