onsdag 29 juli 2009

Ring, ring, bara du slog en signal... (Eller var det "ta fram saxen"?)


8mm bred ring i 2mm gods

4,5mm breda ringar i 2mm gods.

3mm breda ringar i 1mm gods.

Idag har det smidds så fingrarna formligen glödde!
Härliga farmor och farfar kom och tog med resten av familjen på svampjakt och picnic i skogen.
Fästingkontrollen genererade i att bara pappan hittade en - som satt sig fast - men helt fria barn!

Jag jobbade hårt hela dagen för att hinna klart och nu äntligen är jag färdig!
Alltså, jag var faktiskt så färdig att jag och Emil tog en cykeltur idag, Marielund runt.
Kikade på "grannens" vackra svanar i dammen. Fyra "små" gråduniga ungar simmade runt på halslängds avstånd från stolta mamma Svan och pappa Svan - som fräste litegrann...

Igår hade jag Charlie i barnsadeln bakpå, men idag var vi själva jag och Emil.
De andra hade badat badkar klart då vi kom hem, så Emil tog en dusch.
Jag ville göra klart i verkstaden först.

Satt en stund framför tv:n för att låta håret torka, Sigge kom och ville upp i knät.
Han börjar bli stor nu, vår lille valp...
Det är ju mysigt att sitta i knät en stund, men nu tycker matte att det killar överallt.
Hoppas det bara är håret som slingrar nedför ryggen.
Shit, vad det har blivit långt förressten?!
Brukar aldrig ha utsläppt, det trasslar ju in sig i allt möjligt.
När jag plockade undan från bordet nu ( pappan bjöd på lite fromage Macchiato - skit också!!!!) så upptäckte jag två långa blonda tofsar som letade sig fram ur amrhålorna.

Näeehh!... Det var håret från huvudet... ;o)

Kanske dags att ladda pappan med kökssaxen igen?...
Eller om man skulel bege sig till en frisör.
Har ju inte varit hos någon sedan jag blev mamma faktiskt. För 6½år sedan.
(Jaa.. jag sa ju att det har blivit låååååååååångt...)

Kanske kunde ta bort några kilo till från vågens siffror?...

Ähh. Imorrn skall jag på tjejmiddag. Det skall bli toppen! Jag längtar!

Intalar mig som jag brukar säga till barnen:
Somna fort nu, för då kommer den roliga morgondagen snabbare!!

Gonatt!!

Inga kommentarer: