lördag 11 juli 2009

Helgens bestyr kom av sig.


Nya loggan!! (I mitten;o)
Jag behvöde - visst(?!) en logga gjord från grunden i "annat format" än det jag använt i photoshop....
(Tur att man har hjälp att ta till när man är så rackarns okunnig!)
Behöver någon hjälp med websida eller annat datarelaterat så får WEBBIA mina allra varmaste rekommendationer!!

Hon skickade sisådär sju stycken efter mina anvisningar och det här den sjunde som valet föll på till slut.
Men oj! Vad snygga många av de andra var!!

Helgen ja, det är ju lördagskväll;o)
Vi väntade ju en regnig lördag och hade därför planerat en hel massa som skulle göras i skydd från regnet.
Vad förvånade våra plyten måste sett ut då vi kikade fram bakom rullgardinerna och solen strålade mot oss med full kraft?!
På med shorts, linne och badplagg udner.
UT!!
Pappan målade klart altantakstolarna, barnen rusade vilt omrking nere på gräsplanen på tomten med sina nya drakar som kom rätt högt upp på de ljumma vindarna!
Själv ransade jag i rabatterna, omhändertog de maffiga grenarna av vår enorma bambubuske som blåst/regnat omkull och städade och plockade allmänt på tomten. (Ni vet hur morsor brukar göra.)
Hann med en fotbollsmatch med grabbrna också!

Då pappan - vitrandig och fläckig äntligen blev klar med målandet blev det bad i poolen!
(Jag kikade på från behörigt avständ... De kylslagna nätterna har påverkat temepraturen i alltför stor skala för att jag skall våga mig i än på flera-soliga dagar...)

Sedan efter lunch kom mormor och morfar på överasskningsvisit!
Kaffe, punschrullar och vaniljhjärtan i solskenet!

Eftermiddagen bjöd på mera sol! (Jiipiiiie!)
Jag har hunnit med att jobba en hel del också, eftersom barnen roade både mormor och morfar och sig själva mellan varven!
Skönt med en hel-ledig söndag!

Nu skall jag gå och börja på den ledigheten!
*Zaaapp*

Inga kommentarer: