lördag 4 juli 2009

Sigge 14veckor gammal.


Valpen satt still precis så länge att kameran hann stänga slutaren utan att bilden blev suddig!...
Vilket härligt temperament vår lille hund har!!

Han är hur snäll som helst. Trygg, vänlig och nyfiken!
En pigg lekkamrat till barnen, som somnar på en halv sekund under bordet vid husses fötter.

I helgen har vi haft besök av vänner och deras tvenne barn.
Det har varit pool-lek och stoj timmarna i ända.
Två trötta barn och deras föräldrar lämnade vår lilla plätt på jorden i eftermiddags och begav sig hemåt för att både ladda och förbereda för pappans födelsedag imoron söndag.
Tårtbak stod på deras schema ikväll.

Vårt schema tog slut efter badkarsbadet då tre toktrötta kids fått höra saga.
Alla tre sover nu.
Och jag hör ingenting utifrån vardagsrummet där vår pappa och Sigge sitter ( ligger?) framför tv:n.

Jag själv skall jobba ikväll.
Verkstaden kallar.
Det skall bli kul!
Jag, radion, verktygen och silvret skall ha lördagsparty!

Idag kom förressten både åskan och regnet på besök.
Blixtvisit...;o)
Men det var lika snabbt övergående. Nu skiner solen strax under trädtopparna och luften känns sval och skön.
Blommorna i balkonglådorna under fönstren skall vattnas och jag ser fram emot Sigges sällskap då detta genomförs på kvällskröken.

Men ack. Jag ser inte fram emot myggen.
Shit vad med mygg det har kommit bara på ett par dagar.
Min kropp brukar de rata fullständigt, men nu verkar alla andra kossor här på landet vara som bortblåsta (eller inlåsta) för nu är de på mig som iglar.
J-kla flygfän!!!

Nåja, de lär inte ha kommit in i verkstaden och det är dit jag beger mig nu!
*Häpp*

Inga kommentarer: