måndag 6 juli 2009

Det är nåt med sommar och Örhängen. (Byxlinning -20cm.)


Är det inte något visst med sommartider och örhängen?...
Jag byter aldrig örhängen annars, utan stretar på med mina "vanliga" vita, små sötvattenpärlor.

På sommaren vill jag ha större, lite mer hängande och ... liksom glittriga.
Blev en liten kollektion i verkstaden i helgen.

Brallor, javisstja.
Hittade en kartong med jeans och byxor idag i en garderob.
Shiiiit vad de var stora!! Men snygga.
Så jag tog fram saxen och gick ut i syateljén.
Klippte bort 20 centimeter i midjorna och sydde in byxben så det stod härliga till!
Vore det inte för fickorna baktill på jeansen skulle jag klippt bort lite mer tyg. Men det går fint med skärpen nu då det blivit ett gäng fler hål i dem.
Nu håller de brallorna uppe!

På simskolan idag simmade de klädsim.
Låg på rygg och flöt runt i brisen.
Jag och Charlie satt på filten och hade handukarna över oss.
Jag satt med benen i kors och Lillemannen kavade upp i mitt knä.
Små, små händer på mina vader och en lillgammal snart-treåring utbrister förfärat:
"Mamma!! Du sticks!! Du måste ju raka benen!"

Tur att solen givit min uppsyn en rodnande ton, för annars hade stranden fått ett nytt stoppljus installerat på en filt!

Ok, minimannen.
Mer än två-tre dagar skall det inte gå igen!...
*skäms på sig mamman.*

Inga kommentarer: