fredag 31 juli 2009

Smick, smack, Smyck.

Silverhjärta 28*28mm. Turkosa - Äkta Sötvattenpärlor.

5mm breda, 2mm tjocka ringar - i Äkta silver förstås.

6mm Fyrstavar, Pärlor i extra 3.8 Ringkedja. Rosa Äkta sötvattenpärlor. Halskedja 2.5mm Ärtkedja.

Slutet på Juli. Silverruschen...

Idag har grabbarna haft en kompis här.
Pappa Uffe har varit lekfarbror - som vanligt ;o) hela dagen!
Själv har jag jobbat. Ingen semester.
Men det var fantastiskt kul på tjejmiddagen igår.
Maten var ..ok... Bra service och trevlig uteservering. Uppsalas bästa hette det.
Det beror ju på vad man räknar in. Själv tycker jag - faktiskt - att maten hamnar rätt högt på listan hur jag rankar restauranger.
Den här var faktist rätt trist.
Tur att jag inte jobbar med att gradera / bedöma sådant som jag inte klarar med än som en normal arbetande morsa "på vift"...(Tur att jag jobbar med det jag gör, för jösses, jag är nog kär i mitt jobb...)
Alltså blir det ingen smygreklam här, för den restaurangen vi besökte.

Men det uppvägdes av mitt sällskap!!
Vi mindes gamla tokiga minnen, vi pratade om hur våra liv ser ut just nu, vi pratade män, barn, mat, jobb.. Ni vet. Allt sånt där tjejsnack!
Bröt inte upp alltför sent.
jag tog lilla cabben hem genom mörkret. Blev omkörd av en ambulans med blåljus.
Usch... Läskigt...

Pappan och barnen har idag bakat vanlig hedelig sockerkaka.
Näpp, jag har inte smakat. Men jag dreglar, för det är jättefin!

Sedan stämde vi träff med mormor på en butik en bit bort.
Tog med Emil och Joel så de skulle få se något annat än bara skog, lekplatser och badställen.
Hmmmm..
Det hade nog varit lugnare om de stannat hemma.
Men pappan och Charlie ville mysa lite och ta det lugnt.

Vi gick i alla fall på "restaurang" idag också.
Salladen ( plocka-ihop-själv ) var jätte, jättegod!!
Fetaosten var inte den vi har hemma. 10%ig...
Den här liksom smääääälte i munnen och briserade smakmässigt fullkomligt som en bomb i gommen.
Ljuuuvligt...

Nu skall jag jobba lite, så att jag kan känna mig mer ledig i helgen, för det behövs efter den här veckan!
Man blir ju supertrött av att ha roligt! ;o)

Inga kommentarer: