onsdag 15 juli 2009

Söö-Praajs!!


BudskapsAmulett. En rejäl pis.

Läste en blogg nyss, jag brukar kika in på.
Gillar ju också kaffe och blommor. " http://www.majemajelund.blogspot.com/2009/07/tunnel-o-love.html "
Höll på att sätta kaffet i fel strupe, fick ett härligt garv!
Men, förstår ni riktigt hur ljuvligt den här människan bor med sin familj?!
Huset är byggt ovanpå en bäck, som mynnar ut i en liten damm på andra sidan husknuten!
Mamman är dessutom handlöst förälskad i pelargoner av alla (?) sorter. Jag har fattat att det finns rätt många olika, och då menar jag inte bara i färgskiftningar...

Det röda huset med vita knutar ligger i en björklund. Behöver jag säga att det är synnerligen bedårande?...
Och så har de alltså svanar som kommer och bor i dammen. (Mindre stl "Sjön"?...)

Alltså.
Vi hade ett ank-par som simmade runt i vår pool förra sommaren vid några tillfällen.
I år tror jag inte de kommer hit igen, då våra stor-söner har gått och blivit fullblodiga vattendjur.
Ett under att vi får dem att sova i sina egna sängar, för lunch och middag tycker de själva att de minsann visst kan käka antingen flytande på varsin luftmadrass, eller i gummibåten....

Idag var farmor och farfar här!
Härligt med lite vuxet sällskap både för barnen och oss!
Vi grillade kyckligfilé till middag och efter farfars önskemål blev det klyftpotatis till.
Jag tror maten var lite små-stark för det gick åt några liter vatten på min högra sida där farfar satt. ;o)
De är i alla fall superhärliga mina svärföräldrar.
De har aldrig klagat på min (eller min mans?) matlagning.
Till och med den där gången då Uffe och jag nästan nyss träffats, och jag skulle briljera med min fantastiska kladdkaka!
Tydligen hade jag gräddat den för dåligt, eller om det var nåt fel på ugnen just då, för så fort man satte tårtsspaden i kakan rann den iväg över fatat...
*ooooooops* Det var ju okså en Söprajs...

Mina kladdkakor som brukar vara typ, bäst?!...
Nåja, den hade i alla fall god smet. Smak, jag menar SMAK!...

3 kommentarer:

Lotte sa...

Oj, vilken skön beskrivning av mitt hem;) Najs. Men det är mest ask just runt tomten. Men annars var det mitt i prick! :D Fick du mailet? Försvinner lätt i jätteskörden beställningar du får kanske...

Tina - alskadebarn.se sa...

Lotte! Jodå, jag fick mailet, men det var en riktig kluring!!
Jag borde svart att jag funderar, för nöten var svår att knäcka!

Ask?...
Som i sammitask?
Pillerask?
*hehe* Jag tycke mig skymta ett gäng vita trädstammar då vi cyklade förbi häromdagen.

Hör av mig via mail snart!

Lotte sa...

ja, alltså, det FINNS björk:)