måndag 20 juli 2009

Bortresta på bortresa.


Fyrstav 4mm på 18 karat Guldkedja. Läckert!
Idag fyller maken 40 år.
Vad tiden går. Han känner sig inte som en fyrtioåring säger han.
Men hur skall en sådan kännas?...

Vi har just kommit hem från mina föräldrars födelsdagspresent till en annan av deras födelsedagspresenter.
Vi var på finkryssning, mormor passade barnen (och storstädade hela huset, gick fram som en "jordfräs" på tomten bland ogräs och utblommade blommor) morfar (min pappa) byggde altan.
TACK ÄLSKADE MAMMA & PAPPA!!!
Oj, vad skönt det var att komma hem, helt utvilad, lite nyshoppad (blev ju tvungen att köpa fina märkesjeans eftrsom andra kryssningsdagen bjöd på kallt väder och i min packning fanns endast kläder till varma dagar.
Förvånad stod jag i fartygets provhytt och formligen drunknade i de första paret jag provade!
Och då trodde jag i alla fall att jag tagit några mindre storlekar än vad jag hade innan viktminskningsperioden.
Slutade med att jag svassade iväg med ett par brallor i 31 tum.
Det kunde jag inte haft på ena benet förut, typ!

Och ändå hade vi ätit finfin jättemiddag kvällen före!!
Jösses, vad vi ätit och druckit gott!
Det blev ett par drinkar och två glas skumpa, men det kändes (i alla fall i min mage) som om jag ätit mer än jag druckit!...
Inga betongkepsar eller bakisfasoner alls.
Bara en jättemage!...

När vi kom hem - lite sent - på söndagskvällen satt barnen och mormor i soffan och väntade.
Morfar var ute bland myggsvärmarna och stressade på för att hinna klart.
(Miss i planeringen?...;o) Tror dock att det är en fullständig omöjlighet att bygga en så stor altan på 1½dag som vi varit borta!

Näpp, Uffe skyfflade iväg morfar och lovade bygga klart den lilla kvadratmeter som saknas idag istället.

Fy fasen vad fint man mår!
Vi vilade hela söndagen.
Gick och åt en härlig frukost i fören, utsikt över en skärgård och sedan hela havet!
Knalllade en liten promenad på däck, solen lyste svagt genom molnen.
Gick till hytten.
Låg och beundrade utsikten genom det stora fönstret. Maken låg och andades tungt - sover?...- bredvid i dubbelsängen.
Jag bläddrade lite förstrött i en tidning, men lade den snart åt sidan och vände mitt huvud.
Somnade.

Vi hade ett annat par med oss.
De var precis på vår våglängd. Också förundrade över det meditativa tillstånd man försätts i då man inte har fullständigt ansvar för barnen varje sekund.

Vi gick runt på båten, kikade i gallerior, handlade presenter till barnen och sniffade på parfymer.
Köpte ännu ett magasin och gick tillbaks till hytten.
Hur ofta ligger man i en säng, med en liten påse choklad och bläddrar i en tidning?
LYX!!

Nu skall det ut och smidas i kapp i verkstaden!
Jobbade ju faktiskt klart med mail och beställningar hela kvällen igår då vi kom hem, så idag är det "bara" hantverk och verkstad som gäller!
Back to my beautiful reality!

Inga kommentarer: