tisdag 21 juli 2009

Mycket.



18 karat Guld Fyrstav med symbol.
5mm bred ring i 2mm gods. Texten på kanten.

Just nu är det himla mycket som händer här!
Mannen har just fyllt år, fest har det varit, och fest skall det bli.
Planering.
Altan har byggts, nu är - nästan - allt klart med den.
Vi var ute bland myggeno ch gjorde "klart" nyss.

Barnen är ju hemma förstås också.
Emil upptäckte till sin förtrytelse att alla shorts - som inte låg i tvätten - blivit för små, så det bar iväg in till stan idag. Emil och och Charlie åkte in och kom hem med kassvis av nya plagg till alla kids.
Jag fick ett par (mindre) linnen och Charlie ett par nya skor som han förälskade sig i.

Smidde klart dagens beställningar medans solen steg över trädtopparna så vi for förbi Postens företagscenter med dem också.

Bilen har vi nyss loggat, så kommer det en stor blyertsgrå en med Älskade Barn lototypen på så är det vi!...
Ego...

Jo.
En smeds händer är ju aldrig vackra har jag märkt, men jag handlade på kryssningen ett fantastiskt under-medel verkar det, för mina naglar ser nästan ut som förr nu.
De är ju bra att ha även i verkstaden att lägga an verktygen mot, men det har en förmåga att ta stryk.
Nu får vi se om de håller lite bättre.
Ger mina tassar även en rejäl rundsmörjning med härliga-handcremen jag fått av svärmor.
Nu så!
Saker börjar falla på plats och ta form i mitt liv.
Även något så "banalt" som händer och naglar.

Tur att man ser varje dags små mirakel!...

2 kommentarer:

Lotte sa...

Nu sitter jag och visar favoritsmycken för mina arbetskamrater här, och så har jag länkat dit från bloggen. Den ser ju HEMSKT proffsig ut, du! Dutti Tina! :)

Tina - alskadebarn.se sa...

Tack rara Lotte!!
*man är ju barnsligt förtjust i beröm!*